THT - Bassoradiossa

THT ry:n puheenjohtaja Kari Laurila oli Bassoradiossa 29.6.2012 AIHEENA TYÖ - KUUNTELE TALLENNUS TÄSTÄ
, Truths & Rights oli Riku Rantalan ja Tuomas "Tunna" Milonoffin juontama ohjelma Basson iltapäivässä joka oli perjantaina klo 15–18.
"Ei Suomessa ole pula työvoimasta(=valhe) vaan halpatyövoimasta ja orjista". Olen antanut itsestäni sen kuvan, että olen köyhien ja syrjäytyneiden puolestapuhuja. Pakko myöntää, että enemmänkin voisin tehdä. Jaan myös toisten kirjoituksia luvalla yms. Katso blogi listaani jossa paljon apuja. Totuus koskee.

sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Kuntouttava työtoiminta

Moni kysyy miksi Suomessa on tätä, vaaditaan puolimiljoonaa umpi kahelia ja näitähän löytyy Suomesta joka kunnasta vaikka kuinka paljon. En ole koskaan kuullut että joku kunnanjohtaja puuttuisi näihin äänekkäästi, ei tietenkään kiinnosta ketään kun oma palkanmaksu ja rahojen imurointi pelaa :D

Ei kukaan terve ihminen näitä ymmärrä mutta kun maassa on umpi sairaita monissa johtotehtävissä niin kaikki on mahdollista :-/ Moni kuka ei ole nähnyt livenä minkälaisia johtajia on kunnissa ja valtiolla ei ymmärrä tätä koskaan :D :D :D

Kuntouttavaa työtoimintaa käytetään ihan yleisesti palkattoman työvoiman hankkimiseksi ja säästöjen saamiseksi kunnalle. Se ei välttämättä ollut lainsäätäjän alkuperäinen tarkoitus, mutta sellaiseksi lain soveltaminen on käytännössä luisunut jo kauan sitten.

Lähde : http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/06/26/kuntouttava-tyotoiminta-ja-lain-henki/

- Miksi siellä on paikalla tämä moniammatillinen ryhmä?
- Sehän on ihan yleinen käytäntö!
- En ole tietääkseni sosiaalihuollon asiakas... En saa, en ole hakenut toimeentulotukea.
- Mutta näitä kuntouttavan...
- Olen käynyt katsomassa avoimet työpaikat ja siellä on auki kaksi paikkaa kotisairaanhoidossa.
- Niin me olemme täyttäneet näitä tällä kuntouttavalla, meillä on paljon näitä kuntouttavan...käytämme näitä...
- Ja rikotte lakia?
- Ei, kyllä tämä on ihan yleinen käytäntö...
- Onko teillä tarjota minulle työtä, jossa on palkka? Työehtosopimuksen mukainen rahapalkka?
- Meillä on tarjota nyt tätä kuntouttavaa...
- Ei kuntouttavalla saa lain mukaan tehdä palkkatyötä korvaavaa työtä, kuvaamasi mukaista työtä. Kerroit työstä, jota en voi tehdä 9 eurolla päivässä.
- Minä kirjaan sitten täne, että sinä kieltäydyt ottamasta vastaan työtä...
- Missä kohtaa minä olen kieltäytynyt ottamasta vastaan työtä? En minä ole kieltäytynyt ottamasta vastaan työtä. Minä olen kysynyt, millä perusteella on siellä moniammatillinen ryhmä? Miksi tarjoatte minulle kuntouttavaa työtoimintaa keskustelematta asiasta ensin kanssani? Ja teette päätöksen teidän moniammatillisessa ryhmässä ilman minua?
- No... kyllä tämä on ihan lakisääteinen tapa...
- Voitteko te toimittaa minulle perustelut lainkohtineen? Hyvän hallintomenettelyn mukaisesti? Sekä ministeriön ohjeistuksen? Ja asiasta valituskelpoisen päätöksen, jonka te olette tehneet minua kuulematta?


Lähde : http://elenauusitalo.weebly.com/blog/puhelu-illalla-kello-seitseman


Ei kommentteja: